משווקים

הכל על שיווק באינטרנט וברשתות חברתיות

אל תתנו לזה לפגוע לכם בקריירה: הכול על התמודדות עם מחלות מעי דלקתיות בשוק העבודה

אל תתנו לזה לפגוע לכם בקריירה: הכול על התמודדות עם מחלות מעי דלקתיות בשוק העבודה

האם אתם חיים עם מחלת מעי דלקתית, כגון קרוהן או קוליטיס כיבית, ונאלצים להתמודד עם זה תוך כדי העבודה? אתם לא לבד. אנשים רבים הסובלים ממחלות מעי דלקתיות מתמודדים עם אתגרים ייחודיים בשוק העבודה, כולל חוסר יציבות תעסוקתית, תחרותיות קיצונית וצורך בהתאמות ובהסתגלות למצבים חדשים. נוסף על כך, תסמיני המחלה, בייחוד בתקופות של התפרצות, מקשים עוד יותר על העובדים לבצע את עבודתם כהלכה. במאמר זה, נציע טיפים שיעזרו לכם לשלוט בתסמיני מחלות המעי תוך ניהול מוצלח של הקריירה שלכם ושגשוג בה.

מהן מחלות מעי דלקתיות?

מחלות מעי דלקתיות מאופיינות בדלקת במערכת העיכול, המובילה למגוון תסמינים כגון כאבי בטן, שלשולים, עייפות וירידה במשקל. מצבים אלה יכולים להיות מתישים ועשויים לדרוש מהסובלים מהם לפנות לטיפול רפואי ולהתאים את אורח חייהם ובמקרים מסוימים, לעבור ניתוח או הליך רפואי כלשהו. הבנה של המחלה ושל השפעתה על חיי היום-יום חיונית בהתאמת מקום העבודה לצרכיו של עובד החולה. בדומה לקוליטיס כיבית, קרוהן היא מחלת מעי דלקתית היכולה להתפרץ בכל שעה ביום, כמה פעמים, ולכן חשוב מאוד להיות בקרבת שירותים בתקופות של התגברות המחלה.

האם לשתף את המעסיק?

ההחלטה אם לשתף את המעסיק שאתם סובלים מאחת ממחלות מעי דלקתיות, יכולה להיות החלטה קשה. חשוב לשקול את היתרונות והסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בכך, כגון:

  • תמיכה והתאמות: שיתוף המעסיק במצב הרפואי עשוי לאפשר לו לעשות את ההתאמות הרלוונטיות, שיכולות לשפר את ביצועי העובד בעבודה ואת רווחתו הכללית. מעסיקים מחויבים על פי חוק לספק התאמות סבירות לעובדים עם מוגבלות, כולל אלה עם מחלות מעי דלקתיות.
  • חששות בנוגע לפרטיות: אנשים מסוימים עשויים להסס לחשוף את האבחנה הרפואית שלהם בשל חששות לגבי פרטיות או תווית שלילית. חשוב לשקול את היתרונות הפוטנציאליים של השיתוף אל מול הרצון לפרטיות.
  • עיתוי נכון: בחירת הזמן המתאים לשיתוף במחלה היא קריטית. העדיפות היא לספר למעביד על המחלה במהלך תהליך הגיוס במקרה שיהיה צורך בהתאמות או אם העבודה דורשת משימות פיזיות שעלולות להיות מושפעות מהתסמינים, כמו נסיעות מרובות.

 

מקום עבודה מתאים

אנשים עם מחלות מעי דלקתיות צריכים לשקול את הצרכים וההעדפות שלהם בעת בחירת מקום עבודה. גורמים שיש להביא בחשבון כוללים:

  • גמישות תעסוקתית: משרות המציעות גמישות מבחינת שעות עבודה, מיקום ומשימות עשויות להתאים יותר לאנשים הסובלים מהמחלה, מכיוון שהן יכולות להתאים לפגישות רפואיות ותנודות בתסמינים.
  • הבנת המעסיק: מעסיקים המכירים את המחלה או שכבר עשו התאמות למען עובדים עם מוגבלויות, עשויים להיות בעלי סבירות גבוהה יותר לספק את התמיכה וההתאמות הדרושות.
  • דרישות העבודה: חיוני לשקול את הדרישות הפיזיות והנפשיות של העבודה, שכן מתח גבוה או תפקידים תובעניים פיזית עלולים להחמיר את התסמינים.
  • תרבות ארגונית: מקום עבודה המקדם תמיכה במוגבלויות והכלתן יכול להשפיע באופן חיובי על רווחתם ושביעות רצונם בעבודה של עובדים חולים.

משא ומתן על התאמות סבירות

לאחר שעובדים הסובלים ממחלת מעי דלקתית מגלים את מצבם הבריאותי למעסיק, הם יכולים לנהל משא ומתן על התאמות סבירות שעשויות לשפר את ביצועי העבודה והרווחה שלהם. דוגמאות להתאמות כוללות:

  • שעות עבודה גמישות: התאמת שעות העבודה כך שיתאימו לפגישות רפואיות או לתקופות של התפרצות המחלה יכולה לסייע לעובדים לשמור על פרודוקטיביות.
  • אפשרויות עבודה מרחוק: מתן אפשרות לעובדים חולים לעבוד מרחוק, במשרה חלקית או מלאה, יכול לספק סביבה נוחה יותר במהלך התלקחויות התסמינים.
  • גישה לשירותים: גישה קלה לשירותים היא חיונית לאנשים עם המחלה, כיוון שהם עשויים להשתמש במתקנים בתדירות גבוהה יותר מאחרים.

שליטה התסמינים

שליטה בתסמיני מחלות מעי דלקתיות במקום העבודה יכולה לסייע לשמירה על פרודוקטיביות ושביעות רצון. תוכלו לשלוט בתסמינים כך:

  • נטילת תרופות: נטילת תרופות לפי הוראות רופא תפחית את התדירות והחומרה של התלקחויות המחלה.
  • הימנעו ממתח: שליטה במתח באמצעות טכניקות הרפיה, מיינדפולנס או פעילות גופנית יכולה לעזור למתן את התסמינים ולשפר את רווחתכם הכללית.
  • תזונה: שמירה על תזונה מאוזנת ושתייה מרובה יכולה לסייע בהפחתת תסמיני המחלה.
  • מנוחה: עייפות יכולה להיות סימפטום נפוץ של המחלה לכן רצוי לתת לגוף ולנפש לנוח. קחו הפסקות ושימרו על האנרגיה שלכם במהלך יום העבודה.

לסיכום

התמודדות עם מחלות מעי דלקתיות בזמן העבודה יכולה להיות מאתגרת, אך עם הטיפים המוצעים מעלה תוכלו לווסת את התסמינים ולשלוט בהם גם אתם יכולים לשגשג בקריירה שלכם. באמצעות הבנה מעמיקה של המחלה וידע לגבי כיצד לשלוט בתסמיניה, בחירת מקום עבודה שיענה על הצרכים שלכם ושיתוף המעסיק בבעיה ובהתאמות סבירות, גם חולים במחלות מעי דלקתיות, כגון קרוהן או קוליטיס כיבית, יכולים לשמור על יציבות תעסוקתית ולשגשג בקריירה.

 

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, כדי לקבל את הטיפול המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

נגישות