נייד הוא השחור החדש – טרנדים במובייל

כל מי שעוקב אחרי עולם האופנה יודע שטרנדים שמככבים בו באים והולכים יותר מהר מלומר "נעמי קמפבל". למרות זאת, בין כל דוגמניות העל המתחלפות והגזרות החדשות, ישנו נתון אחד שרוב מעצבי העל יסכימו עליו: אקססוריז עושים את האאוטפיט. בעולם הדיגיטל, ישנו אקססורי שכולנו מכירים אשר לא הולך להתחלף בזמן הקרוב: הסמארטפון שלנו, האקססורי המושלם לכל כך הרבה מטרות שונות. החל משנת 2014, ישנם יותר סמארטפונים בעולם מאנשים, ובפוסט הבא (ובהרצאה המצורפת אליו), אספר לכם כיצד המכשיר החכם הפך לאקססורי לתחומים שמשנים את חיינו מדי יום:

אקססורי לטלוויזיה

מתי בפעם האחרונה הסתכלתם על מסך הטלוויזיה בלבד למשך תוכנית שלמה? התשובה היא ברורה מאליו לכולנו. הפעם האחרונה שבה דבר זה התרחש היא לפני מספר שנים, מאחר והיום פשוט בלתי נתפס שלא נסתכל במסך השני שלנו, הסמארטפון, ואולי גם בשלישי, הטאבלט, במהלך צפייה.

אנחנו משתמשים בסמארטפון למטרות שונות, שנעות בין להעסיק את עצמנו בזמן הפרסומות, לבדוק משהו שכרגע ראינו בטלוויזיה או אולי לראות מה אחרים אונליין אומרים על הסדרה שבה אנו צופים.

אקססורי לקמפייני דיגיטל

אם בעבר אנשי קריאייטיב שברו את הראש לגבי חיבור הוירטואלי עם הפיזי, הרי שהיום הסמארטפון הוא האקססורי, או המתווך, המושלם למשימה זו. קמפיין שמתחיל ברשת ועובר לסמארטפון יכול לחבר לרצפת המכירה באופן זורם וטבעי, כמו קמפיין "ביצת ההפתעה" שלנו עבור רשת מוזס. בקמפיין, ביקשנו מאוהדי הפייסבוק של מוזס להשאיר את המספר נייד שלהם באפליקציה מיוחדת אשר שלחה להם "ביצת הפתעה" דיגיטלית. הטוויסט? בשביל לגרום לביצה לבקוע ולגלות את ההפתעה בתוכה, האוהדים היו צריכים להגיע עם הסמארטפון למסעדות מוזס, שם חיכה להם טבלט שסרק את הקוד שעל הביצה והראה את הבקיעה שלה באנימציה מרהיבה. כתוצאה מכך, המכירות של מוזס עלו ב-15% בזמן הקמפיין.

אקססורי לצרכנות

אנחנו חיים בעידן בו לא רק הטלפון הפך לחכם, אלא גם הצרכן עצמו. הצרכן החדש משווה, בודק ומתנסה הרבה יותר מקודמו בעזרת הסמארטפון שלו, שמאפשר לו להיות מוכן בכל מקום. זו בדיוק התובנה שהבינו אנשי השיווק בטסקו, ענקית הקמעונאות הבריטית שצעדה את צעדיה הראשונים בדרום קוריאה. הבעיה העיקרית שלהם הייתה טמונה בכך שלמתחרים שלו היו הרבה יותר חנויות פיזיות, ולכן הם החליטו להקים חנויות "וירטואליות" במיקומים שונים, שהקנייה בהן מתאפשרת רק דרך סמארטפון. רק לסרוק, ולקנות.

 

אקססורי לאקטיביזם

לבסוף, אסור לזכור שכל הכוח של הסמארטפון גם יכול לשמש למטרות טובות. הפיצ'רים הרבים שבו, ומביוחד העובדה שהוא מסוגל לחוות את העולם ביחד איתנו בעזרת המצלמה החכמה ואפליקציות שתומכות בה, תרמו להפקת כמה קמפיינים שלא ישאירו עין אחת יבשה.

קחו למשל קמפיין סיני שנועד להילחם בתופעה נוראית: חטיפת ילדים. בכל שנה עשרות אלפי ילדים סינים נחטפים והופכים להומלסים ככלי להבאת כסף לחוטפים, אחרי הכל, מי יכול לסרב לילד הומלס? אפליקציית הסמארטפון שיצאה כדי להילחם בתופעה הייתה מחוברת למאגר תמונות של כל הילדים החטופים הידועים, וכך כאשר עובר אורח היה מצלם ילד הומלס ברחוב, האפליקציה יכלה להשוות בין תמונתו לבין התמונות במאגר ולקבוע אם הוא אחד הילדים החטופים ולהודיע לרשויות.

עכשיו, אחרי שנתתי לכם טעימה של האקססוריז, אתם מוזמנים לתצוגת האופנה האמיתית בסרטון מטה, ההרצאה המלאה שהעברתי בקורס "שיווק ברשתות חברתיות ומדיה דיגיטלית", בלהב, הפקולטה לניהול, רק לחצו על Play.

*תודה מיוחדת לעידן אלדר, מנהל הקריאייטיב שלי, על הכנת המצגת וכל המחקר על הקייס סטאדיז המרתקים בתוכה

הוסף תגובה באמצעות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>