היפה והחיה – גיוס בפייסבוק

מגייסים, אם אתם לא מאמינים באגדות, עד סוף הפוסט וההרצאה הנלווית אליו יכול מאוד להיות שהמצב ישתנה.

כשהיינו קטנים האמנו שכמו בכל הסרטים של דיסני, היופי האמיתי נמצא בפנים. בל מסוגלת להתאהב בחיה הפרועה כי היא רואה את מה שמתרחש בתוך כותלי לבו, ובסוף היא גם זוכה לגלות שהיופי החיצוני האמיתי לא נופל מהפנימי. תתפלאו, אבל גם בעולם מיתוג המעסיק בדיגיטל, היופי הפנימי הוא זה שקובע, בגלל שישנו מקום בו ניתן לראות את "לב" הארגון ישירות: פייסבוק.

לפני שאתם מוציאים את הקלשונים, חשוב להבהיר שאני כמובן לא ממעיט בחשיבותה של Linkedin ככלי לגיוס, אבל עם כל היתרונות שלה, חשוב לדעת מה הרשת המקצועית המפורסמת בעולם היא לא: היא לא צבעונית, לא חמימה, ולא לחלוטין מראה את פנים הארגון. למעשה, אם נדבר במושגים של העולם הישן, אפשר לומר ש-Linkedin היא העלון הפרסומי שמחלקים למגויסים בזמן ההמתנה לראיון, בעוד ש-Facebook  היא הסיור במשרד לאחר שכבר התקבלת.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שפייסבוק כשמה כן היא: ספר של פרצופים, והארגונים הגדולים בעולם משתמשים בפרצופים אלו כדי לספק חוויה אינטימית ומעוררת רצון לעבודה אצל עובדים פוטנציאלים.

איך הם עושים את זה, ומה אפשר ללמוד מהם? התשובה המלאה לשאלה זו נמצאת בהרצאה בסוף הסרטון, אך בגדול בדיוק כמו כל בן אדם, גם מועמדים לעבודה צריכים אהב"ה: אנשים, העשרה, בונוס, והפעלה.

אנשים:

אין ספק שמועמדים רוצים לעבוד עבור לוגו (כלומר עבור ארגון גדול ומותג מוכר), אבל עם אנשים אנושיים וחברותיים. לכן, אחד הנכסים החשובים של פייסבוק בתור זירה אישית יותר היא העובדה שאפשר להעלות תכנים אנושיים של עובדי החברה בסיטואציות לא מעונבות

לדוגמא, רשת מלונות מריוט הראו כיצד העובדים שלהם בסין מתכוננים לראש השנה הסינית עם תחפושות מסורתיות ואווירה חגיגית וכיפית.

 

העשרה:

כשמעביד רוצה למתג את מקום העבודה שלו כנחשק, השאלה המתבקשת היא כמובן: "כיצד אני מעשיר את העובדים שלי?"

E&Y בישראל פינקו את כל העובדים שלהם בערב דונאטס בחנוכה ולא הסתפקו בסופגניות הישראליות המוכרות. החברה מראה שימוש חכם בזירות הסושיאל ויודעת שתכנים קולינריים הם בין המגרים ביותר שניתן למצוא בה. חוץ מזה, אני לא מכיר אף אדם שהתחיל לעבוד במקום חדש ולא תהה מה יש במקרר המשרדי.

בונוס:

כאן, בניגוד לחלק ההעשרה שהתמקד בתנאים מיוחדים לעובדים, יש להסתכל ולשאול: "מהו הערך המוסף של העבודה שלי מעצם העובדה שאני עובד בה?" היופי הוא שכמעט בכל ארגון אפשר למצוא זווית חיובית כזו, רק צריך קצת אופטימיות ועין טובה למיתוג מעסיק. אם זה נשמע קצת מבלבל, הנה שתי דוגמאות מעולות:

לכאורה, עבודה בדוכן מיצים של רשת Boost Juice היא לא זוהרת במיוחד, אבל אנשי השיווק שלהם עלו על תובנה מבריקה: עבודה בשטח משמעה גם לפגוש סלבס מדי פעם, ולכן הם מעלים כל כמה זמן בעמוד שלהם תמונות של העובדים עם סלבס שקנו בדוכן.

 

מצד שני של הסקאלה יש לנו חברה כמו Microsoft שההעשרה והפינוק לעובד בה ברורים, אך מהו הבונוס בעצם העבודה בענקית המחשוב? הבונוס והערך המוסף שבפיתוח ממוחשב הוא כמובן התנסות ראשונה בחומרה שמיליונים בעולם רק חולמים עליה, כמו למשל הצוות שפיתח את הקונסולה החדשה שלהם: ה- Xbox One

 

על החלק הרביעי באהב"ה, הפעלה, קשה לכתוב מבלי להדגים ולכן אפנה אתכם לסרטון ההרצאה המלאה שעשיתי בכנס הגיוס הגדול של HRD, אני רק מקווה שאם קראתם עד כאן אתם מסכימים איתי לגבי דבר אחד:

בעולם מיתוג המעסיק בפייסבוק, האמרה "היופי האמיתי נמצא בפנים" היא לא רק באגדות.

* תודה מיוחדת למנהל הקריאייטיב ב-Refresh, עידן אלדר, על הכנת המצגת וכל החומרים בתוכה.

 

הוסף תגובה באמצעות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>