מצעד הזמר העברי

טוויטר, אינסטגרם או פייסבוק: איפה ואיך עושים את זה בתעשיית המוסיקה הישראלית. מור הדר בסקירה על נוכחותם של האמנים המובילים במדיה חברתית.

מירי מסיקה בסלפי עצבני, הראל סקעת מתייעץ על איזו חליפה ללכת, עומר אדם בחפלה עם החברים, קרן פלס מתענה בדיקור סיני ואברהם טל בדרך לבאר שבע לחנוך את הפורום החדש. לאן שלא נסתכל נראה כי אמני ישראל, מעבר למוסיקה, עושים היום בעיקר מדיה חברתית. אז נכון, 4 מיליון עוקבים באינסטגרם של ניקי מינאג' או 38 מיליון אוהדים בעמוד של בריטני הם באמת מספרים מרשימים שמשקפים נוכחות ברשת. אבל היי, מי אמר שאנחנו לא בדרך לשם?

סלפי עצבני. מסיקה

סלפי עצבני. מסיקה

על אף שתעשיית המוסיקה בישראל אינה מהחלוצות, נראה כי הפער עם חברותינו בכפר הגלובלי הולך וקטן וכל אמן בונה לעצמו מערך דיגיטאלי משלים המלווה אותו לצד אמרגן, מנהל הופעות ומשרד בוקינג. כי הזמרים הבינו את העיקרון היטב: לא חשוב אם סגרת את קיסריה שלוש פעמים בקיץ אחד, הכי חשוב לעדכן את העוקבים שלך ברכישה של האוטו החדש.

אז אם תהיתם מיהם אותם אמנים המובילים במדיה חברתית, איזה סוגי תכנים הם מעלים ולמה הם עושים את זה כל כך טוב? קבלו את מצעד הזמר העברי שלנו, הגרסה הדיגיטאלית.

במקום הראשון נמצא מלך ישראל הבלתי מעורער, שלמה ארצי. הוא אמנם כותב טור שבועי בעיתונות המודפסת אבל מחזיק במקביל עמוד פייסבוק מעוצב למשעי עם למעלה מ-200 אלף אוהדים. בלשוניות תמצאו את לוח ההופעות העמוס של ארצי, טאב להורדת אפליקציות מובייל, טאב iTunes להורדת אלבומים מלאים וכמובן ערוץ YouTube. בגזרת האינסטוש- אכזבה. ארצי כמעט ונעדר עם יוזר בן 4122 עוקבים ו-3 פוסטים של תמונות שספק אם נפתח על ידי צוותו של האמן עצמו.

בסולם המגניבות- 5, בכל זאת שלמה הוא מלך הסחים

בסולם האינגייג'מנט-9, הפוסטים מגיעים לאלפי לייקים ותגובות. בכל זאת, כל הפייסבוק מלא בסחים

בסולם העשית לי חשק לשמוע שיר- 7, חוויית משתמש כוללת נעימה עד מאוד

שלמה, תקדיש לי פוסט!

שלמה, תקדיש לי פוסט!

מיד אחרי ארצי נמצא המאמי של הנבחרת, משה פרץ עם עמוד מכובד של 184 אלף גולשים, אך לשוניות מאכזבות ועיצוב טעון שיפור. למשה חשבון טוויטר שננטש אי שם בשלהי 2010 ויוזר אינסטגרם מעורר הערכה ובו מעל ל- 80 אלף עוקבים ותיעוד מלא של עולם תוכן מקצועי כמו הופעות, חזרות, צילומים, עטיפות של סינגלים ואלבומים וגם קצת אקס פקטור, זאת לצד פוסטים אודות החיים הטובים עם האישה היפה, חופשות מסביב לעולם בריזורטים מפנקים, ארוחות במסעדות פאר ומכון כושר- כי בתעשייה חייבים לשמור על הגזרה.

בסולם המגניבות- 5, חובה לשנות את השם ביוזר האינסטגרם. נשמה, עברנו את עידן ה-ICQ.

בסולם האינגייג'מנט-10, כי עשרת אלפים אוהדים שמפרגנים לפוסט לא טועים

בסולם העשית לי חשק לשמוע שיר- 8, על חפלה ים תיכונית תמיד בא לי!

טרם התגבר על עידן ה-ICQ

טרם התגבר על עידן ה-ICQ

בגזרת הנשים נמצאת המלכה האם, שרית חדד, עם עמוד רשמי בו 114 אלף אוהדים. חדד חולקת את שם העמוד עם מנהלה האישי הוותיק אבי גואטה הפקות מה שמשווה לעמוד מראה פחות מקצועי ומעמיס על חווית הגולש. גם לשריתוש חנות אלבומים אונליין ושתי לשוניות לא מעודכנות בעליל שמזכירות לנו תוכנית ריאליטי מביכה ששרית העבירה בה שתי עונות שלמות על ספה מסתובבת וניחוח של תסריט ידוע מראש. לחדד חשבון טוויטר עם לא פחות מ-27 אלף עוקבים, אך הוא אינו מתופעל כבר כמעט שנה. אינסטגרם רשמי התקשיתי למצוא, שכן למעלה משישה יוזרים פיקטיביים עייפו אותי עד מאוד והביאו אותי להמשיך בחיפושים של המועמד הראוי הבא.

בסולם המגניבות- 3, אווירה כללית של חדרה עלית

בסולם האינגייג'מנט-10, סוף סוף עמוד שמחבק את בני המיעוטים

בסולם העשית לי חשק לשמוע שיר-7, חנות מקוונת מעוררת השראה

אולי תוסיפי עוד שם לעמוד?

אולי תוסיפי עוד שם לעמוד?

כנראה שתפקיד שופט/מנטור בריאליטי מוסיקאלי בלב הפריים טיים יכול לתרום עד מאוד למעמד הדיגיטאלי, כי עברי לידר הוא הכוכב הבא שלנו! עברי החתיך מחזיק עמוד פייסבוק ובו מעל ל- 82 אלף אוהדים, שפה עיצובית ברורה ונעימה ולשוניות פונקציונאליות כמו חנות מקוונת, חנות לרכישה אונליין עם מערכת סליקה ולשונית תקולה שאמורה לקדם את אלבומו החדש אך מובילה אל שום מקום (אמירה חברתית?). ללידר, יוזר אינסטגרם המחובק על ידי 36 אלף עוקבים ובו רמת מעורבות גבוהה ומלאת שגיאות כתיב כיאה לאמן עם מעריצות בגיל הטיפשעשרה. בנוסף לכל אלו מתחזק עברי, שהוא הכי בינלאומי באג'נדה שלו, חשבון טוויטר צייצני במיוחד ובו 18.5 אלף עוקבים.

בסולם המגניבות- 10, בגלל התוכן מלא הפאסון

בסולם האינגייג'מנט-7, מכובד ביותר. אבל איפה תמיכת הקהילה?

בסולם העשית לי חשק לשמוע שיר-3, הבאג בטאב מציק במיוחד

עברי אתה החיים שלייייייי

עברי אתה החיים שלייייייי

את הסקירה המוסיקלית שלי סוגר ליאור נרקיס, שלמען הגילוי הנאות אספר כי ניהלתי עבורו את מערך יחסי הציבור בעבר. נרקיס חי ונושם דיגיטאל, הוא מתחזק לא פחות משלושה יוזרים פרטיים ועמוד רשמי אחד בו מעל ל- 77 אלף אוהדים, לשונית שמקדמת את השמעת שיריו, לשונית אירועים גנרית של פייסבוק ולשונית נוספת שאינה תקינה. לליאור יוזר אינסטגרם מרשים עם 44 אלף עוקבים בו הוא משלב במקצועניות תוכן שיווקי, קידום הופעות וסינגלים יחד עם חשיפה כמעט מלאה לחייו הפרטיים (על התמונה שלו חופף שיער אצל הספר הייתי יכולה לוותר). בנוסף לכל אלו, דואג הנרקיס לצייץ מעת לעת לאלף עוקבים בטוויטר, שם הוא מרבה להפנות בכל ציוץ אל שאר הנכסים הדיגיטאליים שלו.

בסולם המגניבות- 8, הכי מגניב להיות סופר דיגיטאלי

בסולם האינגייג'מנט-9, אבל רק הודות לתמונות מהביקורים בקברי צדיקים

בסולם העשית לי חשק לשמוע שיר-7, קוראים לזה שגעת, קוראים לזה טרפת!

אתה שר או מצייץ?

אתה שר או מצייץ?

כמו מנהלי שיווק שכבר יודעים היטב כי כיום, כל מותג או עסק חייב להיות נוכח ברשתות החברתיות, כך השכילה גם תעשיית המוסיקה לקבל בחום את המדיה הדיגיטאלית ולהשתמש בה כפלטפורמה נוספת להעברת מסרים. אתר חברתי, עמוד פייסבוק משגשג, ציוצי טוויטר שנונים ואמנות אינסטגרמית פוסט מודרנית היא מנת חלקם של כל מי שרוצה לחדור אל תודעת ההמון. הדרך הנכונה לעשות זאת היא באמצעות אסטרטגיית תוכן חכמה המשלבת הצצה נדירה אל חייו המקצועיים והפרטיים של האמן, לצד שלל עזרים טכנולוגיים פונקציונאליים המשמרים את האמן באוזנם של המעריצים ובתודעה הציבורית גם יחד.

הוסף תגובה באמצעות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>