5 טיפים לשיפור האינסטגרם, מפי מנכ"ל אינסטגרם

 כבר סיפרנו לכם שאינסטגרם מחממת מנועים לקראת השקת מערכת הפרסום החדשה שלה, ולמעשה אף השיקה מספר פרסומות פיילוט כדי לבדוק את תגובת המשתמשים (רמז: הם לא מתו על זה). בסופו של דבר, לפני שחושבים על כיצד למכור באינסטוש, צריך לתת מענה לשאלה שהרבה מותגים מתחבטים בה: אילו סוגי תכנים הכי מתאימים להעלאה בחשבון שלי?

לפני שנענה לשאלה זו, ועוד בעזרת תשובות ממנכ"ל אינסטגרם בעצמו, בואו ניקח צעד אחד אחורה: בשנת 2010, קווין סיסטרום ומייק קריגר החליטו לפלפל קצת את העניינים ברשת ופיתחו רשת חברתית אמנותית במיוחד בשם אינסטגרם. בתוך חודשיים מרגע ההורדה הראשונה של האפליקציה, היו לה כבר מיליון משתמשים, וכעבור כשנה – עשרה מיליון. כך, אינסטגרם חוללה מהפך מאסיבי בעולם התמונות: דור ה-y  כבר יוצר את תמונותיו בפורמט מרובע (במקום הצורה המלבנית הנפוצה), תוך שימוש בפילטרים ובעיבודי תמונה מהירים, שמעניקים לתמונות נופך רטרו מלא שיק.

אז נכון, ב-2012 כשפייסבוק רכשה את אינסטגרם במיליארד דולר וסימנה אותה כדבר הגדול הבא היו ציפיות גבוהות, אך במציאות, אינסטגרם טרם הכניסה ולו סנט אחד. עכשיו, בואו נחזור למלך האמיתי, הלא הוא התוכן:

במסגרת חימום המנועים, סיסטרום חרט על דגלו את הסיסמא: "keep the standard really, really high",  ונראה כי הוא מכוון את הגולשים לפוסטים עשירים בתוכן המושתת על ערך לגולש, על פני פוסטים בעלי אופי פרסומי מובהק.  מה מספק למותג ערך? על השאלה הזו סיסטרום כבר לא הסתפק במשפטים קריפטיים אלא גם כתב ספר: מדריך אינסטגרם לחברות. בספר, ניתן לראות פרופילים של 11 חברות שעושות עבודה יוצאת דופן הראויה לציון גבוה בזירת האינסטגרם ומביאות ערך רב לגולשים.

החברות המצוינות בספר מבליטות את הזהות הייחודית שלהן ושמות דגש על הערכים שלהן,  באמצעות דימויים שובי לב ותוך שימת דגש רב על הקהילות שלהם. הפוסטים המצוינים בספר שונים באופן ניכר מהפוסטים הראשוניים המלוטשים שעלו בעבר באינסטגרם. ככל הנראה, משתמשי הזירה למדו כי על הפוסטים להיות אותנטיים ואישיים על מנת למנוע ניכור בקרב המשתמשים. הספר עדיין לא מופץ בחנויות, אבל הרשו לנו לפנק אתכם ב-5 טיפים מתוכו:

  1. היו נאמנים למותג שלכם – ודאו שהדימויים שלכם מבטאים את אישיות המותג וכי קולכם האישי מושמע בצורה ברורה וחדה. אולם, חשוב להקפיד על פוסטים כנים ולא מבוימים או מעונבים. מומלץ להישמע לטרנדים של קהילת האינסטגרם וללכת על פיה.
  2. חלקו את חוויותיכם – הציעו נקודת מבט אל עבר עולם התוכן של המותג שלכם. הרשו לאוהדיו להיכנס אל עולמו תוך שימוש במוצרים של המותג שלכם.
  3. מצאו יופי בכל מקום – שימו דגש על ההתבוננות של החברה שלכם על העולם והפכו את ההסתכלות הזו למשמעותית ועיקרית בחיי האוהדים שלכם.
  4. הניעו לפעולה – הציעו פעילות שמניעה את האוהדים לפעולה. הביאו אנשים לתעד את עצמם בפעולות המתאימות למותג שלכם. נייקי עשו את זה בקמפיין מעולה בו ביקשו מהאוהדים לתעד את עצמם בזמן ריצה.
  5. הכירו את קהל האוהדים שלכם -  למדו מה האוהדים אוהבים במותג שלכם וכך תסיקו כיצד תוכלו ללכוד לקוחות חדשים ברשת שלכם. missionbicycle, לוקחת את האהבה של אוהדיה לאופניים, ויוצרת מהם יצירות אומנות של ממש.

העתיד נראה ורוד לאינסטגרם, הזירה צפויה להיות פרת המזומנים הבאה של מר צוקרברג ומנוע צמיחה עתידי של ענקית הרשתות החברתיות. סיסטרום מבקש להוות מעין השראה עבורכם ולגרום לכם ליצוק תכנים מעניינים לזירת האינסטגרם המתפתחת על מנת שתהיה גם סיבה מספקת לפרסם בה, תוך כדי ההבנה כי זירת האינסטגרם היא מאגר תמונות אותנטי, כלי מחקר, חלון ראווה לנפש של דור ה- Y ועכשיו גם נתיב יעיל היישר לתוך ראש הצרכנים.

הוסף תגובה באמצעות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>