הדוד מאמריקה

אני לא בטוח מתי זה קרה. מתי על ציר הזמן בהתפתחות שלי, הדוד מאמריקה שמביא רובוטריקים וטובלרונים, התחלף בבלוג באמריקה שמרעיף מילים טובות באנגלית עסקית. בדיוק כמו אחיו האנושי, גם הדוד בלוג הוא ממתק שמור לאירועים מיוחדים והקמפיינים המשובחים ביותר. הוא ומשפחתו ביקרו אותנו ב- Refresh לפחות בפעם בשנה, כשבמזוודה שלהם נמצאת הפתעה שהם הצליחו להעביר במכס, הכרה בינלאומית וכמה תגיות במנועי חיפוש עם השמות שלנו.

אחרי שלוש שנים שבהם כתבתי לו, ושבהן הוא ידע בדיוק מתי לכתוב לי בחזרה, אני נובר באינבוקס ומציג לכם את פרק הלקט של תוכניות הקריאייטיב שלנו, שהדוד מאמריקה הציג בגאווה.

הקמפיין: "יועצת הנשנושים" של AM:PM

הדוד: Facebook Studio – מקדש הקמפיינים הרשמי של פייסבוק

מה הוא כתב עלינו:  http://bit.ly/V9iQWf

יועצת

איך הגענו לשם: "יועצת הנשנושים" הוא מקרה נדיר באקלים הפייסבוק הישראלי. הוא לא רק צבעוני וקריאייטיבי, אלא גם באמת תורם למכירות המותג אותו הוא מייצג. כמו כל הדברים הטובים, גם הרעיון שלנו לקמפיין התחיל בלילה, והרצון הבלתי פוסק שלנו לנשנש. הגענו לתובנה שהלקוחות של AM:PM לעיתים מחפשים משהו קטן ומאוד ספציפי לנשנש בשעות הקטנות, אבל לא לגמרי סגורים על מה יסגור להם את הפינה. מתוך אותו רצון לתת שירות רלוונטי לקהל היעד שלנו, נולדה יועצת הנשנושים – הכלאה בין סופר נני למוכרת בקיוסק.

מדובר באישה שכל רצונה בחיים הוא להתאים לך את הנשנוש שהכי מתאים לך על פי פרופיל פסיכולוגי מעמיק (שאלון מצחיק שהכנו), ובסופו, וכאן נכנס החלק המכירתי, לתת לך גם קופון לממש אותו ב-AM:PM.  החיבור הזה בין זיהוי צורך הלקוח, להצעה מפתה ורלוונטית מאחר וההטבות הותאמו אישית, יצר פיצוץ ברצפת המכירה, ובתוך שבוע אזלו כל הקופונים מהאפליקציה. מי אמר ROI?

הקמפיין: "Dare To Discover" של Johnnie Walker

הדוד: ניוזלטר פייסבוק הרשמי אשר נשלח לעשרות אלפי בתי עסק ברחבי העולם

מה הוא כתב עלינו:

Johnnie-Walker

איך הגענו לשם:

Johnnie Walker הוא חלומו הרטוב של כל מנהל דיגיטל. מעבר לעובדה שיש לו את אחד ממאגרי האוהדים הכי שרוף ומלא תשוקה למותג בפייסבוק בישראל (עם ממוצע של 300 לייקים לכל פוסט, גם כשהוא לא מקודם), גם האנשים שעומדים מאחוריו מראים את האמת בסיסמה: Keep Walking ומוכנים ולצעוד קדימה.

 בדיוק בגלל זה, כשהיינו לפני פתיחה של אירוע סעודה ייחודי במינו לאוהדי המותג, עם 5 שפים בכל ערב שמגישים מנות בהשראת ובשימוש הלייבלים השונים של Johnnie, הסתכלנו קדימה ואמרנו: למה לא למכור את כל מאות הכרטיסים אליו בפייסבוק?

וכך היה. בעזרת זירת הרכישה החוויתית שהקמנו, מאות כרטיסים במחירי Premium, כיאה לאירוע עם 5 שפי צמרת ומופע שכולל זמרת אופרה ופעלולי אש, נמכרו בתקופה קצרה מתוך הפייסבוק וניפצו סופית את הסטיגמה: "אנשים מפחדים לשים שם את האשראי".

הקמפיין: Campari Milano של…..נחשו. 

הדוד: AllFacebook.com, בלוג הפייסבוק הלא רשמי הנקרא ביותר בעולם

מה הוא כתב עלינו: http://bit.ly/GYRpsH

קמפרי

איך הגענו לשם:

קמפרי הוא האיטלקי הלוהט של עולם האלכוהול, והמשימה שלנו הייתה לקשר אותה עם איטלקיה לוהטת לא פחות: העיר מילאנו. פייסבוק מלאה בתחרויות תמונות שהזוכה בהן מקבל טיסה לחו"ל, ובקמפיין הזה החלטנו לעשות את ההפך בדיוק: למה לשלוח רק אדם אחד למילאנו, אם אפשר לשלוח את כל אוהדי העמוד?

בדיוק כך, במקום לשלוח את זוכה הפייסבוק למילאנו, הבאנו את מילאנו לתוך הפייסבוק, בעזרת הטמעה חדשנית של מנגנון Google Street View, שאפשרה לכל אוהדי העמוד לטייל בעיר בחופשיות. האפליקציה המליצה למשתמשים על 20 נקודות חמות ברחבי העיר כמו מרכזי השופינג והתרבות הכי שווים, ומשם הם יכלו לטייל בעצמם בעזרת החצים במערכת ה-Streetview, ולצלם "תמונות" כאילו היו תיירים אמיתיים בעזרת כפתור צילום מסך.

בתוך פחות מחודש פעילות, עלו לאפליקציה יותר מ-3,000 (!) תמונות מרהיבות של מילאנו ומספר האוהדים בעמוד הכפיל את עצמו.

———————————————————————————————————————

כמו כל מי שיש לו דוד מאמריקה יודע, הדוד לא תמיד כותב על כל הקמפיינים שרצינו שיכתוב. לפעמים אתם מספרים לו בהתרגשות על קמפיין שעבדתם עליו במשך חודשים ונתקלים בהתעלמות, ולפעמים ישר אחרי המייל אתם מככבים בפני העולם. מה שבטוח הוא, שלא משנה כמה ציוניים אנחנו, זה דוד שאנחנו ממש לא רוצים שיבצע עלייה.  אז בפעם הבאה שאתם רוצים לראות קמפיין שלכם הופך לשיחת הברזייה בארץ, או שיחת הבלוגרים בעולם, אתם יודעים איפה למצוא אותנו.

הוסף תגובה באמצעות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>