אינסטגרם תתחיל להציג פרסומות בפיד שלכם

shutterstock_130204610

קצת על המהלך:

מאז רכשה פייסבוק את אינסטגרם באפריל 2012, רבים העלו השערות בדבר החידושים וההמצאות שעוד צפויים לנו אצל האחות הקטנה של הרשת החברתית הפופולארית ביותר. הרי ברור לכולנו שהדוד היהודי מאמריקה לא נח לרגע.

והנה זה קרה. או יותר נכון – יקרה בעוד מספר חודשים: משתמשי אינסטגרם, תחילה בארה"ב ולאחר מכן בכל העולם, יתחילו להבחין בתמונות ובסרטוני וידאו של מותגים, אשר הם, המשתמשים, לא בהכרח עוקבים אחריהם. ההתמקדות הראשונית תהיה בהצגת מספר מצומצם של תמונות יפות וסרטונים באיכות גבוהה, של קומץ מותגים אשר להם מספר רב של עוקבים באינסטגרם.

איך המהלך ישפיע על המשתמשים?

החבר'ה של אינסטגרם מבטיחים לנו שאנחנו כמעט ולא נבחין בכך שמדובר בפרסומות ובמודעות ממומנות, ואינסטגרם מצידם יעשו הכל כדי שחוויית המשתמש תישאר דומה לזאת שהייתה לפני כן. המטרה שלהם, בין השאר, היא לגרום לכך שהפרסומות יהיו 'טבעיות', מהנות ויצירתיות, בדיוק כמו אלו שאנחנו רואים במגזינים. אחרי הכל, הם לא רק פיתחו את הפלטפורמה, אלא הם גם משתמשים בה מדי יום..

לאלו מאיתנו שממש לא יכולים לסבול פרסומות, אתם יכולים להיות רגועים – אינסטגרם תאפשר לנו להסתיר את המודעות שאנחנו לא אוהבים ואף לשלוח פידבק עם הסיבה לכך שהסרנו אותן, דבר שאמור להשפיע על אי – הצגתן העתידית.

בניגוד לטענות שנשמעו בעבר, הפיכת פיד המשתמש לזירה פרסומית לא תשפיע על בעלות התמונה או הסרטון שהועלו על ידו, והבעלות עליהם תישאר של המשתמשים בלבד. במילים אחרות, אינסטגרם לא יוכלו לעשות שימוש מסחרי בתכנים המועלים על ידי המשתמשים או למכור אותם לצד שלישי.

ומה בגזרתנו, המפרסמים?

כאמור, המודעות, לטענת אינסטגרם, יוצגו למשתמש כחלק מהפיד שלו ויתמזגו בין התכנים המועלים על ידי המשתמשים שהוא כבר עוקב אחריהם. המפרסמים יוכלו לרכוב על כך על ידי פרסום תמונות וסרטונים שאינם Hard Selling. בנוסף למודעות שיופיעו בפיד המשתמש, נבדקת בין השאר אופציית הצגת מודעות ממומנות באזורי החיפוש באפליקציה, כך שבכל פעם שהמשתמשים יחפשו חבר או חשבון אינסטגרם אחר, הם יחשפו לתוכן פרסומי. מיותר לציין שלמפרסמים השונים זו במה נהדרת נוספת, אשר למשתמש אין ממש אפשרות לחמוק ממנה.

shutterstock_143549437

לסיכום:

אין ספק שהמהלך הנוכחי של אינסטגרם לא מפתיע במיוחד, שהרי היא הולכת בדרכי אחותה הגדולה- פייסבוק. אם פייסבוק הצליחה, ובגדול, לשלב בפיד המשתמשים שלה מודעות ממומנות ותוכן פרסומי כאילו היה אחרון הסטטוסים של החבר הכי טוב, אין סיבה שאינסטגרם לא תצליח. על אחת כמה וכמה כשמדובר בפלטפורמה שסובבת כולה סביב העולם הויזואלי, כזו המציגה תמונות וסרטונים קצרים.

עם זאת, יתכן כי דווקא הרצון של אינסטגרם לשמור על התוכן הפרסומי כחלק בלתי נפרד מפיד המשתמש, עלול לגרום לזעם בקרב המשתמשים. לא די בכך שיופיעו לו פרסומות בניגוד לרצונו, אלא הופעתן תהיה 'מוצנעת' ומובלעת בכוונה בין שאר התכנים הלא ממוסחרים שהוא חשוף אליהם.

בגזרת המפרסמים, האינסטגרם היא פלטפורמה נוספת נהדרת לשיווק תוכן פרסומי, בין אם מדובר במותג אופנה, אלכוהול או אפילו נדל"ן. אומנם בישראל אינסטגרם מפגרת מעט אל מול אחיותיה החו"ליות, אך לא רחוק היום בו לכולם (או כמעט לכולם) יהיה חשבון אינסטגרם אישי ומסחרי, ממש כמו שקרה עם פייסבוק.

נקודה מעניינת היא נושא הצלבת המידע- מעניין יהיה לראות אם אינסטגרם יהיו מסונכרנים עם פייסבוק, כך שהמודעות שנהיה חשופים אליהן יהיו כאלה שיועדו במיוחד עבורנו, על פי נתוני הסושיאל אודותינו (גיל, מין, מצב משפחתי וכדומה) ובהתאם לתמונות שהעלינו ושיתפנו במקביל גם בפייסבוק. במילים אחרות, האם המערכות ידעו לזהות ש- Israel3 באינסטגרם הוא למעשה אותו Israel Israeli בפייסבוק?

עד שהמהלך יגיע לארצנו הקטנטונת יש לנו כמה חודשים של שקט. זה הזמן ליהנות מתמונות מפולטרות בחובבניות ומסרטונים ביתיים, שכל הנראה לא יהיו מועמדים לאינסטה-אוסקר. עוד מעט גם זה יעלם לנו, ממש כמו הפרטיות שהייתה לנו פעם.

הוסף תגובה באמצעות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>