שיווק מסעדות במדיה חברתית – אפליקציות מתקדמות

החזון של מסעדת הרברט סמואל, מסעדת יבנה מונטיפיורי וטאפאס אחד העם, הוא להיות המארחים המרגשים בישראל. כשקיבלנו לידנו את המשימה להקים לכל אחת מהמסעדות עמוד פייסבוק פרקטי וחדשני, ידענו שהחזון הזה צריך לעבור גם לשם. אחרי חודשים של עבודה, תכנון וחשיבה על כל פרט באפליקציה, החל משלב העיצוב ועד לשלב התכנון בפועל, ריפרש גאה להציג את זירות הפייסבוק המתקדמות והחדשניות שהקמנו עבור הקבוצה.

 מה בתפריט?

זירת הפייסבוק חולקה לארבע לשוניות שונות ומאחוריהן מערכת ניהול מתקדמת באמצעותה ניתן לבצע כל הזמן שינויים בעמודים לפי הצורך: החלפת תמונות, שינוי ועדכון טקסטים, כתובות אימייל ועוד.

העמוד הראשי - בכל אחד מעמודי המסעדות נבנתה לשונית אשר בחלקה העליון הוטמעה גלריה חיה של תמונות אווירה המתחלפות ביניהן, ולצידן הסבר כללי ופירוט אודות המסעדה.

 

                  לעמוד הראשי של מסעדת יבנה מונטיפיורי

בחלקו התחתון של העמוד הוטמע "פיד", ובו מוצגים סטטוסים אחרונים שפורסמו בעמודי הקבוצה. ניתן לראות בזמן אמת תגובות ולייקים שהיו תחת הפוסטים בעמודי המסעדות האחרים. הפיד מתעדכן אוטומטית בכל מספר שעות, וכך מובטח שיוצגו בו תמיד הפוסטים האחרונים והמעודכנים ביותר.

 

 

בתחתית הפיד ישנו מונה לייקים, הסוכם את סך כל הלייקים בעמודים של שלוש המסעדות ותחתיו סרגל ניווט שמאפשר מעבר  לעמודים האחרים של מסעדות הקבוצה. הכלי הזה מגביר את הטראפיק בין זירות המדיה החברתית של העסקים בקבוצה ומייצר תנועה רבה יותר וחשיפה שיווקית מקסימלית לשלושת העמודים.

       לעמוד הראשי של מסעדת הרברט סמואל

ממטבח השף בלשונית זו מוצגות מנות דגל. לא הסתפקנו בהצגת התפריט או המנות בלבד, ובנינו גלריה מעוצבת שדרכה ניתן לדפדף בין המנות. בנוסף,  כל גולש יוכל להמליץ על המנה האהובה עליו וגם לדעת בזמן אמת מי מחבריו המליץ על המנה. לחיצה על כפתור recommend מפרסמת את המנה בפיד ובפרופיל הגולש שהמליץ עליה. פונקציה זו מגדילה את הטראפיק לעמוד, תורמת לויראליות שלו ברשת החברתית וכמובן עושה חשק לרוץ למסעדה ולאכול. החלפת תמונות המנות ותיאורן מתבצעת במהירות ובקלות באמצעות מערכת הניהול.

                       לעמוד "ממטבח השף" של מסעדת יבנה מונטיפיורי

הזמן שולחן –  בתור חיות מדיה חברתית, אנחנו בריפרש לא אוהבים שמוציאים אותנו מהפייסבוק שלנו, אז מצאנו עוד סיבה להישאר: בנינו את האפליקציה הראשונה שמאפשרת הזמנת שולחן במסעדה, ישירות מתוך פייסבוק. הלקוחות לא יצטרכו לחכות לטלפון ממארחת נחמדה שתתאם להם שעה, הכל מתבצע אונליין ובסוף תהליך הזמנת השולחן אתם תדעו בדיוק מתי ואיפה במסעדה אתם הולכים לשבת.  ההזמנה מתבצעת באמצעות מערכת Click A Table אשר הוטמעה בעמודי המסעדות בפייסבוק.

                                לעמוד "הזמן שולחן" בטאפאס 1 העם

צור קשר ומועדון לקוחות - גם כאשר גולש זקוק ליצירת קשר, אנחנו רוצים לאפשר לו לעשות זאת בתוך הפייסבוק, ועל כן פיתחנו לשונית ייעודית שדרכה ניתן:

א.      להזין ימי הולדת וימי נישואין ולקבל הטבות מיוחדות בימים אלה.

ב.      להצטרף למועדון הלקוחות האקסקלוסיבי של המסעדה.

ג.      להשאיר פניה בנושאי שירות לקוחות.

ד.      להשאיר פרטים לצורך קבלת מידע על עריכת אירועים פרטיים בכל אחת מהמסעדות.

                      לטופס צור קשר בעמוד של מסעדת הרברט סמואל

קיר צ'ק אינים – זוהי אפליקציה שנמצאת בשלבי פיתוח ותעלה בקרוב מאוד לכל עמודי המסעדות. תחום הצ'ק אינים לוהט בעולם: גולשים אוהבים לומר לחברים שלהם "אני כאן" במיוחד כשמדובר במקומות בילוי נחשקים.  בישראל ובעולם גולשים רבים נהנים לצלם מנות יפות ולהעלות אותן לכל מדיה חברתית אפשרית, (בינינו, כמה לאפות עם שווארמה כבר יצא לכם לראות באינסטגרם?). באפליקציה זו יוכלו הגולשים לראות על גבי פיד מאורגן את כל הצ'ק אינים שנעשו בכל מסעדה, בפייסבוק, באינטסגרם ואפילו בפוורסקוור לצד תמונות של מנות שהעלו באמצעות הסמארטפון שלהם.

אפליקציה חברתית כזו מסייעת לכם  לראות היכן אוכלים החברים שלכם, איך נראות המנות במקום, ולהתרשם מהאווירה במסעדה.

 באופן מפתיע, תחום המסעדות בפייסבוק אינו מפותח, לא בעולם וגם לא בישראל. כניסת האינסטגרם לחיינו וכיכובם של שפים בינלאומיים ברשת הזו שמבוססת בעיקר על תמונות איכותיות ומעוררות מיצים האיצה את המודעות של בעלי מסעדות להזדמנות השיווקית שטמונה ברשתות חברתיות.

מצד המשתמשים מנות יפות הן סמל סטטוס והן מראות כמה טוב אנחנו חיים ושאנחנו גם יודעים לאכול. מצד הלקוח, מנות יפות מצטלמות מעולה, מעוררות את התיאבון ובסופו של דבר מביאות לקוחות למסעדות. לא בכדי תמונות של אוכל הן בין הנפוצות ביותר בפייסבוק ובאינטסגרם, ותחת ההאש טאג "food" באינסטגרם, ניתן למצוא לא פחות מארבעה וחצי מיליון תמונות.

?LIKE :)

הוסף תגובה באמצעות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>