טיימליין, גרסת הקאבר

שנים של תהיות והתלבטויות בשאלה הרת הגורל: "איזה תמונה לשים בפרופיל?", הגיעו אל קיצן בסופ"ש האחרון, כשאת מקומן החליפו התהיות אודות "תמונת הקאבר", שברגע אחד הפכה את תמונת הפרופיל לרלוונטית כמו בישול על פתיליה.

 כשמדובר על עמודי מותגים בפייסבוק, לתמונת הקאבר יש תפקיד מרכזי וחשוב והיא מהווה תחליף לעמוד הנחיתה ששימש אותנו עד היום. ממש בדומה לעמוד הנחיתה, היא זו שתעזור לגולשים להחליט אם להישאר בעמוד ולהתעמק בו, אם לעשות לו לייק, או לעבור לעמוד אחר. יחד עם זאת, בשונה מעמוד הנחיתה, תמונת הקאבר לא תיעלם אחרי לחיצה על כפתור הלייק, ויתקלו בה אוהדים חדשים וקיימים בעמוד בכל פעם שיגלשו אליו. נתון זה, יחד עם העובדה שבטיימליין לא ניתן לקבוע טאב ברירת מחדל בעמוד, ובכל כניסה אליו מגיעים האוהדים ישירות ל – Wall , מצריך מצד המותגים חשיבה ויצירתיות, לצד עמידה בתנאי השימוש של פייסבוק.

 מה הופך תמונת קאבר למוצלחת?

כמו בכל תחום אחר, גם כאן למותגים הגדולים והאהובים הכי קל לייצר תמונת קאבר מוצלחת. הם מוכרים ובעלי קונספט ושפה עיצובית מזוהים, מה שמוריד מהם את הצורך ליצור תמונה יוצאת דופן בתחכומה, ובמקרה שלהם, פשטות היא שם המשחק.

דוגמא טובה לכך ניתן לראות בעמוד של Abercrombie & Fitch. החברה, אשר הפרזנטורים שלה מייצגים את "קידוש" הגוף הנערי, עשתה שימוש באותו קונספט מוכר גם בתמונת הקאבר בעמוד הפייסבוק. במקרה של Abercrombie – מותג הלבוש האמריקאי הנמכר ביותר, תמונת הקאבר משמשת כמעין חלון ראווה בעמוד. היא פשוטה, עושה שימוש בשפת המותג, לא מנסה להיות מתוחכמת מדי, וקולעת בדיוק למה שהמותג מנסה לשדר.

דוגמא נוספת לתמונת קאבר של מותג פופולרי היא בעמוד של Johnnie Walker Israel המנוהל על ידי ריפרש. גם במקרה הזה, לא מדובר בעיצוב יוצא דופן. יחד עם זאת, ישנו חידוש בתמונה, הבא לידי ביטוי בדרך בה נעשה החיבור בין תמונת הקאבר לתמונת הפרופיל. לוגו האיש ההולך על הרקע השחור, והסיסמא המוכרת You Have Arrived, Keep Walking, כאשר הפס נמשך לאורך התמונה וחוצה את תמונת הפרופיל, אומרים בדיוק את מה שהמותג מנסה לשדר – התקדמות וחדשנות יחד עם "פאסון", גבריות ומסתוריות.

איזה שימושים עושים מותגים בתמונת הקאבר?

כאמור, עמודי מותגים מוגבלים על ידי חוקי פייסבוק המכתיבים מה מותר ואסור לפרסם בתמונת הקאבר. בין האיסורים ניתן למצוא את שלילת קידום מידע פרסומי כמו הנחות ומבצעים, בנוסף לאיסור שהתמונה תכלול פרטי יצירת קשר, או כל מלל המניע לפעולה בסגנון "לחצו על לייק", כמו גם חצים וסימנים ויזואליים. על אף האיסורים, עדיין נותר מרחב פעולה עצום למותגים ונראה כי עמודי מותג ישראלים השכילו לעשות שימוש מתוחכם ונכון בתמונת הקאבר. חשוב לזכור שתם עידן עמודי הנחיתה בו יכולנו להתנות צפייה בתכנים בלייק של גולש, וכעת המשימה הפכה מאתגרת יותר, על אחת כמה וכמה כשאסור לנו לבקש מהגולשים לעשות לייק לעמוד.

 השימוש הנפוץ ביותר שעושים עמודי מותגים בתמונה, הוא "הגנבה" בדמות חיבור ושילוב בין תמונת הקאבר לתמונת הפרופיל. בעמוד של Ketel One Israel נעשה חיבור שכזה. העמוד של מותג הוודקה Ketel One מיועד לקהילת ברמנים מהארץ ומהעולם, ועל כן כאשר תכננו אותו, לא ראינו הכרח להתאימו לעברית כפי שמיד יוסבר.

בניגוד למותגים בינלאומיים, רצוי וכדאי שמותגים מקומיים יתאימו את תמונת הקאבר שלהם גם למשתמשי פייסבוק בעברית, אשר תמונת הפרופיל שלהם מופיעה בצד ימין של התמונה. כמות משתמשי הפייסבוק בעברית אינה מבוטלת, ועל כן חשובה ההתאמה. בדוגמא המצורפת ניתן לראות כיצד אותה תמונה נראית למשתמש באנגלית ולמשתמש בעברית. במצב בו אין התאמה, נראית תמונת הקאבר למשתמשים בעברית מעט תלושה.

נראות למשתמשים באנגלית 

נראות למשתמשים בעברית

בכל מקרה חשוב שתמונת הפרופיל תכיל את הלוגו של המותג כיוון שבכל פרסומי העמוד היא משמשת כ –  Thumbnail, כלומר היא תופיע בניוז פיד של הגולשים כאשר עמוד המותג יפרסם פוסט ובפוסטים של העמוד עצמו.

 שימושים נוספים שעושים עמודי מותגים בפייסבוק בתמונת הקאבר הינם לקידום קמפיינים בעמוד. כפי שניתן להתרשם מתמונת הקאבר באחד מהעמודים שאנו מנהלים, של רשת הסופרמרקטים העירונית AM:PM, היא הותאמה לקמפיין שמתנהל, אך בהתאם למגבלות של פייסבוק וללא כל הנעה לפעולה של הגולשים באמצעות משפטים דוגמת "היכנסו ללשונית" או "כתבו לנו". בדרך הזו הקמפיין מקודם במסגרת המותר, ובו זמנית ישנו גיוון של תמונת הקאבר בעמוד.

שימוש מקורי נוסף בתמונת הקאבר ניתן לראות בעמוד העולמי של קוקה קולה. במסגרת קמפיין הקרוי Your Stories, מעלה החברה תמונת קאבר המשלבת תמונות של אוהדי העמוד מצולמים עם המותג. מהלך שכזה מספק גם טראפיק רב לעמוד וגם תמונות מקוריות ומגוונות שמתחלפות מעת לעת.

בעיני, תמונת קאבר משולה לרגע בו נכנסים לחדר בבית מלון ופותחים את הדלת. מה שרואים גורם לנו להגיד וואו ולשמוח שהגענו, או לחשוב שכבר היינו בבתי מלון טובים יותר… כך או כך, לתמונה יש תפקיד מהותי בעמודי הפייסבוק, היא זו המקדמת את פניהם של הגולשים בעמוד והם גם יתקלו בה בכל פעם שיבקרו בו, ועל כן מותגים צריכים לעשות בה שימוש יצירתי ומושכל. יש לזכור כי אנחנו מצויים בתחילת הדרך וסביר להניח שנושא תמונות הקאבר בטיימליין עוד צפוי להתפתח גם מצד פייסבוק, ובעיקר מצד המותגים המפרסמים בה.

ולסיום, אומרים שהסנדלר הולך יחף, בהקשר הזה כשמדובר בתמונת הקאבר של פייסבוק הדברים בהחלט באים לידי ביטוי. היינו מצפים מהעמוד של פייסבוק עצמה, שתשעה אחוז מאוכלוסיית העולם הם אוהדים בו, שיהיה קצת יותר יצירתי. נכון לעכשיו תמונת הקאבר שלהם זועקת "מאגר תמונות", או כמו שאמא שלי אומרת, אתם מסוגלים ליותר… דרך אגב, נשמח לשמוע מה דעתכם על תמונת הקאבר שלנו בעמוד של ריפרש.

 הטור פורסם גם בבלוג האינטרנט "פידר".

הוסף תגובה באמצעות פייסבוק

2 תגובות על טיימליין, גרסת הקאבר

  1. avatar מאת ירון‏:

    אני חושב שבמסגרת הגילוי הנאות היה רצוי לכתוב שחלק מהמותגים שפיארתם והיללתם הם מותגים שאתם מנהלים. אבל אולי זה רק אני.

    • avatar מאת לירון מזרחי‏:

      היי ירון.
      אתה בהחלט צודק. למען הגילוי הנאות, Johnnie Walker, Ketel One והרשת AM:PM הם עמודי מותגים שאני מנהלת. תודה על ההערה, תיקנתי גם בטור עצמו.
      לירון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>