מיקור קהל – לרתום את חוכמת ההמון לטובת המותג

היחסים בין חברות מסחריות לקהל הצרכנים הגיעו לשלב אבולוציוני חדש שזכה לכינוי משלו: מיקור קהל (Crowd sourcing). מדובר במהלך שבמסגרתו החברה מקבלת רעיונות והצעות מקהל הצרכנים, בודקת אותם ומיישמת את ההצעות הראויות או הפופולריות ביותר.

קחו לדוגמה את ענקית הקמעונות הבריטית Asda. הרשת מפעילה את Your Asda, אתר שלם המוקדש אך ורק לתקשורת עם לקוחותיה. כך, למשל, לקוחות רבים התלוננו כי הג'ינסים של מותג הבית של החברה, George, מגיעים במידות קבועות, ולקוחות רבים "נופלים בין הכיסאות". בעצת הגולשים החליטה הרשת לשווק ג'ינסים גם במידות ביניים – לא עוד שלטון אימה של מידות 30, 32 ו-34, אלא פתרונות בדמות ג'ינסים במידה 31, 33 ו-35.

גם רשת האלקטרוניקה האמריקאית Best Buy פתחה אתר שלם שכולו בנוי על מיקור קהל. האתר, IdeaX, מאפשר לגולשים להציע רעיונות, לדרג רעיונות אחרים, לנהל דיונים עליהם ולקרוא את תגובת החברה בבלוג. בבלוג הם מספרים, בשידור חי כמעט, על רעיונות של לקוחות שהם בוחנים את יישומם. בין הרעיונות אפשר לראות למשל יצירת קבלות אלקטרוניות או שינוי אריזות פלסטיק שמקשות על פתיחה של מוצרים.

לצפיה בראיון המלא מתוך התוכנית "הקמפיין" (בהנחיית לילך סיגן מגלובס), לחצו כאן:

 

אדם שוב, מנכ"ל ריפרש, בתכנית "הקמפיין" from Refresh on Vimeo.

הוסף תגובה באמצעות פייסבוק

10 תגובות על מיקור קהל – לרתום את חוכמת ההמון לטובת המותג

  1. avatar מאת דני‏:

    אדם שלום

    בנוגע לכתבה הנ"ל.
    אתה חייב לעזור להם שם בבנק לאומי,
    גם כשאנשים טובים מעלים רעיונות הם די מהר חותכים עניין ומנתקים מגע במקום להפוך את הפורום לדיאלוג מתוחכם
    אני סומך עליך שתלמד אותם

  2. avatar מאת דניאל‏:

    מעניין, אהבתי מאוד.
    מדבר יפה ולעניין כרגיל. :)

  3. http://mystarbucksidea.force.com/

    וגם רשת בתי הקפה סטארבקס הקימה אתר שפונה אל לקוחותיה ומבקש מהם רעיונות יעול.

    בארץ משהו כבר הרים את הכפפה?

  4. פינגבק: Refresh – Social Media Professionals » דומינו’ס פיצה – חשיבה מחוץ לתנור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>